>

Myynninedistäminen kampaamossa

Myynninedistäminen kampaamossa

MYYNNINEDISTÄMINEN KAMPAAMOSSA


Peter Millardin vinkkejä tuotteiden ja palveluiden myynninedistämiseen

Asiakkaat tulevat kampaamoon tunteakseen itsensä kauniiksi ja itsevarmaksi sekä uudistamaan lookinsa. Varmista, että he saapuvat kutsuvaan ja jännittävään ympäristöön, joka on puhdas, siisti ja tuo esiin kampaajan taitoja.

MITÄ KULUTTAJA NÄKEE


Kun tarkastelet kampaamoasi asiakkaan näkökulmasta, voit esittää palvelusi ja myymäsi tuotteet strategisella ja kutsuvalla tavalla. Näin voit houkutella uusia asiakkaita, pitää vanhat asiakkaat sekä tehdä tulosta.

KESKEISET MYYNNINEDISTÄMISALUEET

Näyteikkunat

Tee vaikutus ohikulkijoihin ja houkuttele uusia asiakkaita.

Tarkastele kampaamoasi avoimin mielin ja esitä itsellesi kysymys:
Miltä kampaamo näyttää ulkopuolelta?
Onko ulkopuolella kylttejä, jotka kannustavat kuluttajia esittämään kysymyksiä, varaamaan ajan tai ostamaan tuotteita?
Ovatko kuluttajat tietoisia käynnissä olevista kampanjoista?
Näyteikkunat, joissa on tuotteita, julisteita ja teippauksia, ovat erinomainen tapa luoda kampanjoita kampaamossa.

Kampaajan tuolissa

Työpisteet tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden tuotteiden esillepanoon, sillä kuluttaja on samassa paikassa 45 minuuttia. Poista kaikki ylimääräinen työpisteeltä ja hyödynnä paikka keskustelujen aloittamiseen tuotteista.

Vinkkejä:
Hanki hyllyjä uusien tai asiakkaalla käytettävien tuotteiden esillepanoon
Laita esille tuotteita, joita asiakas tarvitsee lookin ylläpitämiseen tai luomiseen kotona
Käytä peiliteippauksia, joissa on toimintakehotteita
Edistä kampaamossa meneillään olevia kampanjoita, jotta välität selkeän ja yhdenmukaisen viestin

Tuotealue

Yksi kampaamon houkuttelevimmista tiloista myynninedistämisen kannalta jätetään usein hyödyntämättä. Yksinkertaisten hyllymerkintöjen avulla voit kiinnittää asiakkaiden huomion ja houkutella heitä tekemään ostoksia.

Vinkkejä:
Korosta hyllypuhujilla tuotteita, jotka ovat uusia, kuuluvat kampanjaan tai ovat ajankohtaisia sesongin/trendien kannalta
Laita esille tuotteiden kuvaukset, ominaisuudet sekä hiustyyppi, jotta kuluttajan on helppo tehdä ostoksia

Vastaanotto

Vastaanottotiskiä voi käyttää monella tapaa, mutta se on viimeinen kosketuspinta asiakkaaseen, joten se kannattaa hyödyntää. Pidä se siistinä, selkeänä ja yhdenmukaisena.