Sosiaalinen media
Sosiaalinen media
FACEBOOK LIVE
Facebook Live on Facebookin vastaus videoiden live-suoratoistoon. Sen avulla ihmiset, julkisuuden henkilöt ja yritykset voivat jakaa suoria videolähetyksiä faniensa ja kavereidensa kanssa Facebookissa. Lähetyksen jälkeen videot voidaan julkaista sivulla tai profiilissa. Näin sellaisetkin fanit ja kaverit, jotka eivät nähneet lähetystä, voivat katsoa sen myöhemmin. Alusta sopii loistavasti ohjesisällöille ja opasvideoille, ja siitä on tulossa yhä suositumpi käyttäjien etsiessä videosisältöä verkosta.YOUTUBE
Oletko koskaan katsonut videota verkossa? Se on melko varmasti ollut YouTube-video. YouTube on videoiden jakamiseen keskittyvä maksuton palvelu, jonka avulla voit helposti katsella videoita ja ladata omia videoitasi jaettaviksi ystäville, perheelle ja koko maailmalle. YouTubeen ladataan yli 100 tuntia videota joka minuutti, ja sisältö vaihtelee kauneudenhoidon opasvideoista kodin remontointiin. Joka päivä YouTubea katsotaan satoja miljoonia tunteja. Kohderyhmän koko: 1 miljardi aktiivista käyttäjää kuukaudessa.AIHETUNNISTEET
Hashtag eli aihetunniste on sana tai lause, jonka edessä on ristikkomerkki (#). Sen avulla merkitään tiettyyn aiheeseen liittyviä viestejä sosiaalisessa mediassa. Aihetunnisteita käytetään pääasiassa Twitterissä ja Instagramissa. Aihetunnisteita käyttämällä kuvat voi saada näkymään käyttäjien aiheesta tekemissä hauissa. Tunnisteet soveltuvat hyvin brändin rakentamiseen ja samaan aiheeseen liittyvien keskustelujen seuraamiseen. Lisäämällä sisältöön aihetunnisteen voit saada lisää näyttökertoja kuvillesi ja videoillesi. Kampaajien suosimia aihetunnisteita ovat hiustekniikat, kuten #balayage ja #ombre, sekä stylistikohtaiset aihetunnisteet, kuten #hiusmuotoilija.#hairdresser: 4,1 miljoonaa julkaisua
#hairstylist: 9,6 miljoonaa julkaisua
#balayage: 4,8 miljoonaa julkaisua
#ombre: 7,6 miljoonaa julkaisua
SNAPCHAT
Snapchat on nopeatahtinen, lyhytkestoisiin julkaisuihin keskittyvä sosiaalisen median sovellus. Se on millenniaalien hallinnoima, ja sillä on yli 150 miljoonaa käyttäjää. Aluksi sovellus tarjosi käyttäjille mahdollisuuden jakaa keskenään nopeasti poistuvia valokuvia. Nykyisin se on kehittynyt valokuvien julkaisualustasta paikaksi, jossa jaetaan monenlaista sisältöä tuotetuista, elokuvaa muistuttavista tarinoista aina uutispalvelujen ”Tutustu”-sivuihin. Snapchatia voidaan käyttää hauskojen hetkien jakamiseen ystävien ja perheen kesken “snäppäämällä” kuvia sovelluksella. Käyttäjä voi myös jakaa kuvasarjan ja videoita ’tarinassaan”, jossa ne näkyvät käyttäjän sovelluksessa ”kavereikseen” hyväksymille käyttäjille. Visuaalisuutensa vuoksi Snapchat on erinomainen sovellus stylisteille ja hiusten värjääjille. He voivat käyttää sitä työnsä jakamiseen ja seurata muita käyttäjiä, jotka myös jakavat työnsä tuloksia.SNAPCHATIN GEOSUODATTIMET
Snapchatin geosuodattimet ovat erityisen jännittäviä, koska ne yhdistävät paikat ja tapahtumat Snapchat-käyttäjiin ja niitä voidaan käyttää osana heidän Snapchat-tarinaansa – usein snapchattaajat näyttävät geosuodattimien avulla olevansa erityisessä tapahtumassa. Geosuodattimen voi luoda ja ajoittaa kuka tahansa! Geosuodattimet ovat hyviä mainostyökaluja kampaamoille. Suodattimet voi yhdistää paikkaan (vaikkapa kampaamoon tai yritykseen) tai tapahtumaan (esimerkiksi hiusvärikampanjaan). Kaupungeilla ja suuremmilla tapahtumilla on usein omat, Snapchatin moderoimat geosuodattimensa, ja siksi suodattimia on tarjolla lukuisia aina, kun kirjaudut Snappiin! Voit luoda ja ajoittaa geosuodattimen napsauttamalla tätä linkkiä: https://www.snapchat.com/on-demand.INSTAGRAM-TARINAT
Instagramin uusimpiin toimintoihin lukeutuu Stories eli tarinat. Ominaisuuden avulla käyttäjät voivat ladata videoita ja kuvia, jotka näkyvät heidän profiilissaan 24 tunnin ajan. Instagram-tarinoita käytetään usein hieman epävirallisemman sisällön julkaisuun. Niiden avulla käyttäjät voivat näyttää paremmin persoonallisuuttaan ja esitellä, mitä heidän päiväänsä kulloinkin kuuluu. Se on erityisen tärkeää etenkin nykyisin, kun niin moni pyrkii pitämään Instagram-fiidinsä yhdenmukaisena! Katso, miten voit tehdä oman Instagram-tarinasi: https://vimeo.com/177180549.
INSTAGRAM LIVE
Toisena Instagramin uutuutena on live-toiminto, jonka avulla voidaan jakaa live-sisältöä käyttäjän Instagram-sivuille ja ilmoittaa seuraajille tulevasta live-lähetyksestä! Instagramin live-tarinoiden avulla voi vaikkapa esitellä hienoja näkymiä ja jakaa hauskoja tarinoita ja siten päästää seuraajat osaksi omaa elämäänsä.ETSI LÄHELLÄSI SIJAITSEVA KAMPAAMO
Parasta hiusten hoitoa, muotoilua ja värjäystä Redkenin kampaamoissa.
Etsi kampaamo